Online diensten

Onze kerkdiensten zijn online te volgen via deze website (u vindt ze hierboven), of Kerkdienstgemist.

Er zijn verschillende manieren om een dienst ‘live’ of later op een door uzelf gekozen tijdstip te beluisteren of bekijken. Hieronder leest u hoe.

Met een computer, via de website kerkdienstgemist.nl

Voor het weergeven van de live uitzending zoekt u de dienst op de website en klikt u op de afspeelknop. Er zijn ook mogelijkheden om te beluisteren of om de dienst te downloaden.

Via een iPad of Android apparaat met de Kerkdienstgemist app

Installeer de Kerkdienstgemist (Android, Apple IOS)  app.  Start de app en volg de instructies. U kunt in de Kerkdienstgemist app zoeken naar ‘Middelburg’ en dan de Nieuwe Kerkgemeente selecteren. Drukt u op het sterretje bovenaan in beeld, dan komt de kerk in de opgeslagen lijst met kerken te staan. Handig voor een volgende keer.

Op een televisietoestel

Als u thuis internet heeft is het meestal mogelijk om de diensten op uw televisietoestel te bekijken.

• Kerkdienstgemist kunt u toevoegen op een DELTA Interactieve TV-ontvanger. Meer informatie: DELTA
  • U kunt ook een Chromecast gebruiken in combinatie met een IOS- of Android-apparaat;
  • Op een ‘smart TV’ met het Android besturingssysteem kan de Kerkdienstgemist app direct worden geïnstalleerd.
  • Er is een mediabox leverbaar die op uw televisietoestel en op internet kan worden aangesloten door middel van een netwerkkabel. U kunt de bijgeleverde afstandsbediening gebruiken om de kerkdienst te volgen. Bij het inschakelen kan deze automatisch afstemmen op de door u gewenste kerkdienst.
    De box moet eenmalig aangeschaft worden, er zijn geen abonnementskosten. Wilt u hier meer over weten? Neem dan contact op met de scriba.
  • U vindt ons ook op YouTube

Met een Kerkwebradio (alleen als het niet anders kan)

De Kerkwebradio (KWR) is een kastje dat via een telefoonlijn of internetverbinding werkt en waarmee kerkdiensten beluisterd kunnen worden. De KWR kost 25 euro per kwartaal. Via de telefoonlijn geeft deze ontvanger momenteel veel storingen. Er is een mogelijkheid om deze aan te sluiten op een kastje dat van het mobiele netwerk gebruik maakt. Hiervoor is een extra abonnement van 10 euro per maand nodig. Meer informatie is te verkrijgen bij de heer Corstanje, tel 629448. Heeft u de beschikking over internet, dan is het aan te raden om een van de andere genoemde mogelijkheden te gebruiken.

Liturgie en liederen met grote letters

Kent u iemand in uw omgeving – of kunt u misschien zelf moeilijk overweg met de kleine letters uit het Liedboek of op de gedrukte liturgie – probeer dan eens de grote letter-versie, die vrijwel wekelijks wordt gemaakt. Deze versie is digitaal beschikbaar en kan op tablet of laptop worden getoond, zodat dit hulpmiddel meegenomen kan worden naar de reguliere kerkdienst en u toch gewoon kan meezingen in het midden van de gemeente. Meer informatie of toezending van een proefversie bij: groteletter@nieuwekerkgemeente.nl