Jaarthema 2020-2021: Huis voor de ziel

Het jaarthema voor het seizoen 2020-2021 is ‘Huis voor de ziel’.

In het kerkblad van augustus/september stonden we al stil bij ons jaarthema: Huis van de ziel. U bent van ons en andere taakgroepen gewend dat we met dit thema aan de slag gaan en daarbij ook activiteiten organiseren.

De predikanten zullen bijvoorbeeld in de loop van het seizoen zeker een aantal preken rond dit thema voorbereiden. Daarnaast zal er aandacht zijn voor “basisvormen van meditatie”, het boek “ich und du” van M. Buber.

Andere activiteiten zijn in verband met de nog onbekende coronasituatie in de komende tijd lastig plan- en organiseerbaar. We hebben besloten om een aantal activiteiten voor te bereiden en deze, als de omstandigheden het toelaten, steeds als een soort pop-up (op korte termijn) te organiseren en communiceren. Houdt u hiervoor de weekbrief en de website in de gaten.

12 november as: Arjen Plaisier in de Nieuwe Kerk.

Arjen Plaisier (predikant en voormalig scriba van de Protestante Kerk Nederland) schreef onlangs een boek: “zorg voor de ziel”. We vonden dit boek en vooral de daarin beschreven manieren om voor onze ziel te zorgen erg goed aansluiten bij ons jaarthema. We zijn dan ook blij dat we Arjen Plaisier (onder voorbehoud van Corona maatregelen) hebben kunnen vastleggen om op 12 november a.s. in de Nieuwe Kerk met ons dieper in te gaan op die zielezorg.

Inloop vanaf 19.30, start lezing 20.00 uur.

Fotowedstrijd ‘Ziel van de stad’

Maak een foto van een gebouw of object wat voor u de ‘ziel van de stad’ is. Stuur deze op  voor 31 oktober.

Zie nieuwsbericht op de website.

Leesgroep en lezing Renée van Riessen

Stadspastoraat organiseert een aantal ‘leesavonden’ met als thema: ‘Heeft de ziel een huis’

Opgeven via: taakgroep.stadspastoraat@nieuwekerkgemeente.nl

Op 23 april praten we dan met Renée van Riessen over wat we ontdekt hebben.

Zie Heeft de ziel een huis voor meer informatie.