ICT

Hulp nodig?

Lees verder en kom je er niet uit, ga dan naar het contactformulier.

NKG account

Met een account van de Nieuwe Kerkgemeente heb je een aantal mogelijkheden:

• Je kunt e-mail lezen en versturen naar andere ambtsdragers en mensen buiten de kerk;
  • Je hebt toegang tot VINK, het portal waar je alle vrijwilligersinformatie kunt terugvinden;
  • Je kunt toegang krijgen tot gedeelde mappen, waarin documenten worden gedeeld, afhankelijk van je rol. Zo zijn er gedeelde mappen voor kerkenraadsleden en taakgroepen.
  • Ga voor alle apps naar het Dashboard.

Voor de accounts maken wij gebruik van de diensten die Google aanbiedt aan non-profitorganisaties. Het beheer van de accounts doen wij zelf. We kunnen niet in je account kijken, de inhoud blijft dus privé.

Account en e-mailadressen

Account ziet eruit als voornaam.achternaam@nieuwekerkgemeente.nl
Dit is tevens een e-mailadres.
Ook koppelen we soms een extra e-mailadres aan hetzelfde account. Dit heet een ‘alias’.
Je hebt dus één postvak, soms met meerdere aliassen. Afhankelijk van je rol, bijvoorbeeld omdat je ergens contactpersoon voor bent.

Wachtwoord

Bij het aanmaken van een account ontvang je een link om het te activeren. Deze link is 24 uur geldig, dus klik hem meteen aan en stel je eigen wachtwoord in.
Is de link verlopen, dan kun je een nieuwe aanvragen.

Wil je op een later moment het wachtwoord wijzigen, of ben je het wachtwoord vergeten? Neem contact op en we sturen je een link om het wachtwoord te resetten. Houd het wachtwoord voor jezelf. Wij zullen nooit om je wachtwoord vragen.

Instellen

De accounts zijn ondergebracht bij Google. Je kunt ze op alle apparaten instellen door een Google account toe te voegen.
Hieronder een korte uitleg met verwijzingen voor het instellen van je account.

Browser (Google Chrome heeft de voorkeur)

Je kunt bij Google inloggen met je account, bijvoorbeeld op https://gmail.com of op http://vink.nieuwekerkgemeente.nl
De browser waarin dit het makkelijkst werkt is Google Chrome. Je kunt het beste in Chrome een extra profiel toevoegen. Dit werkt vooral goed als je zelf al een Gmail-account gebruikt.
Meer info in dit Google artikel

Windows 10

In Windows 10 kun je kiezen tussen Mail voor Windows 10, Thunderbird of Outlook.
Voeg een nieuw account toe en kies voor Google. Vul de naam van je account in (het e-mailadres dus) en het wachtwoord.
De instellingen moeten automatisch goed gaan.

Is het nodig om iets handmatig in te stellen? Je vindt de gegevens daarvoor hier.

Het kan nodig zijn om een paar instellingen aan te passen. Lees deze instructies.

Windows 7 is niet langer veilig te gebruiken.

Apple macOS

Op een Mac kun je gebruik maken van Apple Mail of een ander e-mailprogramma zoals Thunderbird of Airmail.
Kies bij het instellen voor een Google account.
Gebruik je Thunderbird lees dan dit artikel.

Apple IOS (iPad, iPhone)

Open de Instellingen app. Klik op Mail, Accounts, Voeg toe, Google.

Android

Open de Instellingen app. Ga naar Cloud en accounts, of naar Accounts en back-up, Accounts. Voeg daar een Google account toe.

E-mail doorsturen naar je privé-mail

In verband met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) wordt binnen de Nieuwe Kerkgemeente alleen gebruik gemaakt van het NKG-account dat je van ons hebt gekregen. Dit geeft je ook toegang tot VINK. Je kunt de e-mail die je op je kerk-adres ontvangt wel automatisch laten doorsturen naar je privé-adres door deze stappen te volgen.